POTRAGA ZA POSLOM

 




Da bi uopšte krenuli u potragu za poslom potrebno je da je planiramo, ali ta potraga je nemoguća ukoliko nismo uradili ANALIZU!
Dobro ste pročitali, potrebno je krenuti od vas samih.
  • Šta volim da radim?
  • Šta umem da radim?
  • U čemu sam najbolji ?
  • Kakav posao želim za mene?
  • Koje su moje snage, vrline?
  • Koji su moji nedostaci, šta treba naučiti?

Kada smo saznali odgovore na ova i slična pitanja trebamo preći na istraživanja i analize radnih mesta u okruženju koristeći se metodom komunikološke špiunaže

Komunikološka špiunaža se može izvesti na dva načina, istraživanjem na mestu i na terenu.

Istraživanjem na mestu odnosi se na pretragu neophodnih informacija preko interneta, članaka objavljnih u raznim medijima (novine, radio i televizija).

Istraživanje na terenu se odnosi na konkretan obilazak firme, kontakt sa nekim od zaposlenih, kao i sticanje jasnije slike posmatranjem.

Najbolji efekat je ako možete da kombinujete obe metode.

            O firmi, preduzeću možemo saznati da li je ono legalno, koliko zarađuje, koliko ima      zaposlenih, kolika je visina plata, kakvo je radno okruženje, da li nagrađuje svoje zaposlene, koje veštine i znanja cene kod svojih zaposlenih?

            O konkurenciji sve to isto možemo saznati, ali je bitno uporediti način rada, uslove i šta            smatrate da je dobro, a šta loše kako bi mogli da navedete i adekvatne primere prilikom intervjua i pokažete da se razumete u tu vrestu posla i da dobro poznajete konkurenciju i trežište.

·         Organizovanje- Kada ste završili sa planiranjem potrebno je da organizujete načine stupanja u kontakt sa poslodavcima, prijateljima, vezama i konkretno izvršavanje radnih zadataka. Izradu i slanje prijava, propratnih, kontaktnih, pisama, CV-a. Kontaktiranje poslodavca telefonom, ili ličnim obilaskom i to sve ka ciljanim pozicijama. Nikako otprilike i za bilo koji posao, nego konkretan za koji ste naj spremniji i koji je na osnovu vaše analize i plana za vas najpogodniji u tom trenutku.

·         Vođenje - Ono što je jako bitno da prilikom traženja posla morate i sebe da nagradite, motivišete. Uradite stvari koje volite, koje će vas opustiti i oterati stres, pogotovo kada dobro uradite svoj predviđeni posao.

·         Kontrolisanje- Uvek kontrolišite šta i kako ste nešto uradili, šta su vas pitali, šta ste vi rekli, da li vas je neko pozvao na intervju ili nije. To je veoma bitno, na osnovu tih informacija morate korigovati svoj plan.

·         Cilj- Kada ovako tražite posao, možete dobiti nekoliko ponuda za vrlo kratko vreme. Tu vi stupate na scenu, jer samo vi možete znati kakav i koji posao vam najbolje odgovara .


Коментари

Популарни постови са овог блога

ŠTA JE RADNO ISKUSTVO, A ŠTA RADNI STAŽ?

Radite na sebi ! Naučite “psihološki aikido”!

Da li vam je traženje posla došlo preko glave?